Äventyret som öppnade nya dörrar

Klockan 08.00 bar det iväg till dagens destination - boda borg. Vi laddade för fullt i bussen, vissa genom att skaka mot bussrutan och andra genom att snacka med utländska killar med fin huvudbonad. Andra, som typ jag och Matilda hade roligt åt båda de personerna hela vägen :)

Väl framme tog vi taxi upp till vitberget, aldrig att vi går dit upp en gång till! Taximannen var ju inte det socialaste heller.
Äventyret började och jag sa till mig själv och alla att jag inte skulle göra samma misstag som förra gången att lämna min stämpel-lapp i skåpet, men nog gjorde jag det ändå! jag fattar inte hur jag lyckades. Men aja, är ändå förvånad hur jädra bra vi var! Team Buggetnugget låg i top hela dagen och alla andra var hästlängder från att klara våra tider! HAHA!

Tog lite matpaus däremellan, fick oss några bra tips från personalen, som förövrigt var jävligt trevliga. Men dom måste ha tyckt vi var ena riktiga klagare. Bad om hjälp stup i kvarten och klagade på att vissa rum var trasiga. Men men, dom känner ju inte oss, så helt klart att man kan gå runt och sjunga i alla rum och vara allmänt jobbiga :p Gillar personernas miner när vi gick ut ur rummet Highway, efter att ha sjungit highway to hell liiiite för högt kanske. Men vi gillare. Och när man väntar på andra rum kan man ju alltid passa på att dansa lite också.

Men hör och häpna, vi klarade alla banor! Så en gratis t-shirt fick man sig. dock i XL, men det funkar bra som sovplagg :)



Hemresan blev dock lite tokig. Det gick tydligen inga bussar till ajaur efter kl 2, så det slutade med att vi fick åka till Boliden, där vi bytte buss mot Jörn. Därefter fick vi oss inge längre, men som tur var kom Lindas man och hämtade upp oss. Tusen tack till han!


Nu ska man ta sig en snabbdusch innan det är dags för tårta hos Ingela :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0