Kärleken börjar tidigt

Jag var och fikade med Mor, syster, och syskonbarn idag. Julia satte sig själv på den där lilla upphöjda delen på Greya och jag gick och satte mig med henne. Då tittade hon lite förlägset på mig och sa: "jag såg en snygging". Jag frågade om det var någon liten eller vuxen, och då hade det tydligen varit en vuxen. sen förklarade hon att hon hade tittat bort när han hade tittat på henne, så han inte skulle se att hon var förälskad i honom.

Det brast ju för mig. Att en 6 åring redan i den åldern börjar tänka sådär. Det känns som hon kommer bli en sån som går och kärar ner sig i vem som helst. hon har ju redan dom på dagis som hon är förtjust i. Inte minns man att man var sådär när man var liten, men det kanske är nåt man förträngt. Något jag nyligen fått veta av Lisa var ju att jag hade en grästuva som jag kallade för min man.  Man var ju inte normal.

Nä, nu sitter jag här i min ensamhet och har det alldeles YPPERLIGT härligt! Har smaskat i mig en hel påse hallon och en halv burk sorbet, har tagit ett fotbad och sett en film. har tokspelat gitarr och ralat ut, såsom man inte riktigt kan göra när andra är i huset. och nu sitter jag här med mina 10 värmeljus och bara njuuuuuuter av att mor och far är borta. Jag trivs!

Kommer bli en bra helg det här känner jag på mig! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0